2020年3月15日 星期日

While She Sleeps - ANTI-SOCIAL(歌詞翻譯)


I won’t be nervous
我不會緊張
When everybody around us
當眾人圍繞我們
Says god we don’t deserve this
說著天公伯啊,我們不值得憐愛
And begs before they accept our fate
在他們接受我們的本命前乞求
I want the world but I’m not
我渴望這個世界但我不處其中
Prepared to work for a change
為了改變準備上工
I think I’d rather be dead
我想我還是去死吧
I’m not anti-social, I’m anti-bullshit
我不是反社會,我是反狗屎
You’re gonna follow like a freelance sucker of the next biggest trend
你會跟隨,像個逐勢的自由屌人
We’re pissing into the wind, to be heard by the indifferent
讓我們的尿迎風飄隨,讓那些漠不關心者傾聽
Shit talker, you’ve double crossed your own
幹話人,你雙重背叛了自己
You’re gonna suffer like a rat in the smoke
你會受難,像隻嗆煙溝鼠
How the hell am I supposed to know
我他地府的怎麼能知道
We’re only human is a valid excuse
我們只是人,令人信服的藉口
For why my mind's polluted
開脫為何我的腦受到汙染
Do you want the truth or do you want to assume it?
你要的是真相還是假象?
So raise it up, up, up
所以,覺醒吧
If you’re sick of these fake smile politics
如果你受夠了這些虛偽政治
Up up if you’re sick of this race we’re running
覺醒吧,如果你受夠了這場奔逃的競逐
What you living for if you can’t even feel it?
當你無法感受,你如何為其而活?
What is living without letting go
當沒有取捨又如何生存?
Serves you right, to justify the face that keeps you up at night
為你的權利盡責,向那讓你在夜裡難眠的臉辯解
The mask you wear to cover it up and we can see it in your eyes
你的面具掩藏,而我們能從你眼裡明瞭
Serves you right, to justify the face that keeps you up at night
為你的權利盡責,向那讓你在夜裡難眠的臉辯解
The mask you wear to cover it up and I can see it in your eyes
你的面具掩藏,而我能從你眼裡明瞭
I'm sick of the sound
我受夠了這聲音
I'm sick of the hand we’ve been dealt
我受夠了我們面對的這手
Sick from the drugs that they tell me to take
受夠那些他們要我吞下的毒品
I'm sick of the drugs that we take to rebel
我受夠了為了叛逆而吞的毒
Sick of corruption in wealth
受夠財富裡的腐敗
Sick of corruption itself
受夠腐敗自身
Sick of division in colour, religion
受夠顏色和宗教的分歧
When we’re all the same
我們同樣為人
Just leave it alone
稍微喘息下吧
My head's about to explode
我的頭差不多要爆了
So sick of the same sound syndrome
受夠了相同的併發症噪音
Thank fuck for headphones
幹他媽的謝啦耳機

沒有留言:

張貼留言