2020年3月15日 星期日

While She Sleeps - FAKERS PLAGUE(歌詞翻譯)


PRETENDERS
偽裝者
YOU’VE GOT A WAY WITH WORDS
你用話語舖就你的道路
YOU’VE GOT A LOT OF NERVE
你收穫的不安如此豐碩
PRETENDERS
偽裝者
FUCK THIS SHIT
操ㄋㄇ狗屎
I’D RATHER BE A SINNER THAN A HYPOCRITE
我寧願成為罪人也不要當那偽善者
I’M LOSING THE WILL TO LIVE
我失去了求生意志
I CAN’T GET ENOUGH OF IT
我渴求更多
THERE’S A MIRROR AT THE END OF THE ROAD
道路盡頭矗立一面鏡子
I CAN’T DO RIGHT FOR DOING WRONG, SOMEONE SAVE ME
我無法正確地犯錯,誰來救救我啊
SCRATCH THAT, I’LL BE WRONG ON MY OWN
算了吧,我會以自己的方式來犯錯
I’M TIRED OF WASTING MY TIME, YOU’RE OVERRATED
我受夠浪費我的時間了,你被高估了
I DON’T TRUST THIS, I DON’T KNOW WHERE I AM (DO YOU?)
我不相信這個,我不知道自己到底身處何方(你呢?)
I JUST CAN’T SEE IT FOR THE SLEIGHT OF HAND
這巧妙手法讓我無法透析
I WISH I KNEW WHERE TO START
我希望我知道該從何開始
CALLING ALL PRETENDERS
招集所有偽裝者
EVOKE
喚起
PROVOKE
激怒
DEAD EYES LOOK WHITE TO THE SNOWED, MAINLINE THE VULNERABLE
死目白皚如雪,注射脆弱
CALLING ALL PRETENDERS, WE’RE LIVING IN A WORLD TOO VICIOUS TO LOVE
招集所有偽裝者,我們活在這對愛而言太過凶暴的世界
WE WILL STAMP OUR FEET AND HOPE THE DEVIL CAN HEAR US
我們將重踏雙腳,讓惡魔聽見我們
SO HE’S WAITING WHEN YOU ARRIVE
如此在我們到達之前他將等待
WE WON’T BE FAR BEHIND
我們不會拋在後頭的
IT’S LIKE WE’RE FEELING OUR WAY THROUGH THE DARK
就像我們正在感受我們穿透黑暗的道路
THERE’S A MIRROR AT THE END OF THE ROAD
道路盡頭,那面鏡子
THE LIGHTS ARE ON BUT NO-ONE KNOWS YOU’RE SUFFOCATING
燈明光亮,卻無人知你正窒息
DON’T PRIDE YOURSELF IN DENIAL
別在否定中自豪
I’M LOSING MY MIND, YOU’RE OVERRATED
我正失去理智,你不過是被高估
MERCY GAMES, LET GO
仁慈遊戲,隨他去
WE'RE HOOKED ON YOU
我們對你上了癮
THIS COMFORT ZONE WILL DESTROY US TOO YOU KNOW
你知道的,這舒適圈也將毀了我們
WE’RE THE FIENDS TO AN END
我們是終末的怪物
YOU KNOW, WE’RE THE LEADERS OF THE MISLED
你知道的,我們是歧途的領導者
FOR FUCK’S SAKE
ㄎㄅ啦
EVERYBODY’S TALKING ABOUT THE WAY THAT WE DESTROY AND HOW TO POINT THE FINGER EVERYWHERE BUT IN
每個人都在談論我們毀掉的道路,還有所有不著邊際的指引
YOU’VE GOT A LOT OF NERVE
你收穫的不安如此豐碩
NERVE
不安
FUCK THIS SHIT
幹這坨屎啦
I’M LOSING THE WILL TO LIVE COS YOU’RE A FUCKING HYPOCRITE
我正再失去生存意志因為你這她媽的偽善者
GO
ㄍㄡˋ
FUCK YOUR LEADERS
幹你他媽的領導者
OH噢
YEAH耶
WE WILL STAMP OUR FEET AND HOPE THE DEVIL CAN HEAR US
我們將重踏雙腳,讓惡魔聽見我們
SO HE’S WAITING WHEN YOU ARRIVE
在我們到達之前他將等待
WE WON’T BE FAR BEHIND
我們不會離得太遠的
WE WILL STAMP OUR FEET AND HOPE THE DEVIL CAN HEAR US
我們將重踏雙腳,讓惡魔聽見我們
SO HE’S WAITING WHEN YOU ARRIVE
在我們到達之前他將等待
WE WON’T BE FAR BEHIND
我們不會離得太遠的
IT’S LIKE WE’RE FEELING OUR WAY THROUGH THE DARK
就像我們正在感受我們穿透黑暗的道路
WE ARE SO NUMB TO OUR FAITHLESS MORALS
我們對我們不存信仰的道德如此麻木
WE FIND SERENITY HERE IN THIS CHAOS
我們在渾沌中只找到寂靜
WE’RE ALL CHANCERS HERE YOU KNOW
你知道我們全都是投機者
IT’S WHY WE'RE DRAWN TO THE UNKNOWN
這就是我們為何淹溺於未知
LET GO
放手吧

沒有留言:

張貼留言