2016年2月19日 星期五

Swallow The Sun-10 Silver Bullets(歌詞翻譯)



Burn-marks on my chest so the arrows won't miss
焚烙我的胸口,讓那箭矢不會失準
Surrounded by the cupid of Lucifer
路西法的愛神包圍了我
And she, who stands on his left side
而她,站在他的左側
With her burning spears
手握著燃燒長矛

Straight into the heart, my love
刺進我心吧,我的愛
Straight into the heart
直直刺穿我心

Ten silver bullets, but I won't shed a tear for you
十顆銀彈尖嘯,但我不會為妳留淚
Won't cry for mercy, none from you
不為憐憫哭泣,於妳徒留空無
They always find you in the shadows
人們總只能在陰影中找到妳
For my heart is a light house of burning flame
在我眼中妳卻是燃焰的燈塔

Straight into the heart, my love
刺進我心吧,我的愛
Straight into the heart
直直刺穿我心

Would have followed you down to the depths of hell
我將跟隨妳到地獄深處
And saved you from these flames
拯救妳於業火之中
Built a bridge over this dark world
築起跨越的橋樑
That we have created
離開我們所創造的黑暗世界



"Blessed be the ones who do not feel
"讚美那些不覺之人
For you the heavens are open
天堂之門為你們而開
Such is the nature of the heartless"
無情的本質正是如此"

"And for us who tread in the dark
"而我們這些踏足黑暗之人
The road goes on forever
通往樂園的路已不復存在
From the sunrise on to sunset
從日落到日昇
And all through the night"
黑夜壟罩一切"

The serpent's words, I remember well
我清楚記得,蛇嘶聲的話語
And the venom she spat
和她吐出的毒液
Unholy offering of fire and lust
火與慾望的不潔奉獻
Was a road straight to hell
那條墮落地獄的道路

"Blessed be the ones who do not feel
"讚美那些不覺之人
For you the heavens are open
天堂之門為你們而開
Such is the nature of the heartless"
無情的本質正是如此"

"And for us who tread in the dark
"而我們這些踏足黑暗之人
The road goes on forever
通往樂園的路已不復存在
From the sunrise on to sunset
從日落到日昇
And all through the night"
黑夜壟罩一切"

Ghosts and owls wrapped around my neck
鴞和鬼魂纏繞我的頸部
She led me too far this time
這次她領我走得太遠
There's no heaven to help us now, no repeat
這次沒有天堂的救贖,無法回頭

Woman is a creator
女人是創造者
Man is a destroyer
男人是破壞者
Or so I thought
我這樣想著
The judgment of our sins fell upon us
予罪的審判降於我們
From the ivory garden of the gods
從神的象牙花園
To the worms of the earth
到大地的蠕蟲
To the worms of the earth!
到大地的蠕蟲

"Blessed be the ones who do not feel
"讚美那些不覺之人
For you the heavens are open
天堂之門為你們而開
Such is the nature of the heartless"
無情的本質正是如此"

"And for us who tread in the dark
"而我們這些踏足黑暗之人
The road goes on forever
通往樂園的路已不復存在
From the sunrise on to sunset
從日落到日昇
And all through the night"
黑夜壟罩一切"

沒有留言:

張貼留言