2016年4月25日 星期一

Swallow the Sun - ...And Heavens Cried Blood(歌詞翻譯)


And heavens cried blood
而天堂泣血
As I swallowed the poison from her lips again
當我再次飲下她唇上的毒
And heavens cried blood
而天堂泣血
I felt no regrets for her death
我無悔於她的死亡

No need for sympathies
無須同情
What she got is what she deserved
這是她應得的下場
She blackened the world
她濁黑了世界
She blackened the sun
她黯淡了太陽

These drops of blood won't wash away your sins
這些血滴並不能洗去妳的罪業
I buried you deep to forget the pain
我將妳深埋以忘卻痛楚
But every night I see you through sleep
但妳出現在我的每場夢境
Another cold night, neverending hell
另一個寒夜,永無止盡的地獄

Skies opened, red started to flow
天空被撕裂,鮮紅開始流下
It is murder, sun shed its last rays
這是場謀殺,太陽撒下祂最後的光芒
The seraphs fall, the angels are gone
撒拉弗墮落,天使們逝去
The end will surely catch us all
終末必將吞噬我們

And heavens cried blood
而天堂泣血
As I swallowed the poison from her lips again
當我再次飲下她唇上的毒
And heavens cried blood
而天堂泣血
I felt no regrets for her death
我無悔於她的死亡

And heavens cried blood
而天堂泣血
As I swallowed the poison from her lips again
當我再次飲下她唇上的毒
And heavens cried blood
而天堂泣血
I felt no regrets for her death
我無悔於她的死亡

Skies opened, red started to flow
天空被撕裂,鮮紅開始流下
It is murder, sun shed its last rays
這是場謀殺,太陽撒下祂最後的光芒
The seraphs fall, the angels are gone
撒拉弗墮落,天使們逝去
The end will surely catch us all
終末必將吞噬我們

Sun shed its last rays
太陽撒下祂最後的光芒
The end will surely catch us all
終末必將吞噬我們

沒有留言:

張貼留言