2014年1月6日 星期一

Axenstar - Daydreamer(歌詞翻譯)

Axenstar帶來的一首啵棒的力量金屬!
單戀哭哭~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Have you ever seen a sun shine at night?
你可曾見過在午夜耀起的太陽?
Have you ever seen a star in sunlight?
你可曾見過在白晝閃爍的星辰?
Do you sleep when the wolves are free?
你在狼群自由時沉睡?
Or do you lie awake thinking how will it be?
或是,你清醒地躺在床上,想像著一切可能?

I'm not the kind of person with all the answers
我不是那種擁有所有答案的人
I'm just a simple man who's searching the truth
我只是個尋求真理的平凡人
Since you marked my soul with your touch
妳的一觸,在我的靈魂刻上印記
I see you in my dreams, I want you so much
妳存在我的每一個夢裡,我如此渴望

Now I've scaped from my reality
此刻我已逃離了現實
Unleashed my soul just to feel your touch
釋放我的靈魂只為感受妳的指尖

I'm a daydreamer in the moonlight
我是月光之下的日夢者
A passion out of sight
無人矚目的熱愛
I'm a daydreamer in the shadows
我是陰影之中的日夢者
I'm your dream tonight
我是妳今夜的夢

You're my reverie in the dead of night
妳是我夜深人靜時的遐想
Maybe one day my dreams can come true
也許有天我的夢會成真
Catch the day and leave life behind
我會抓住那天,將生活拋在腦後
Am I brave enough to follow my heart?
我有足夠的勇氣去追隨我的心嗎?

Now I've scaped from my reality
此刻我已逃離了現實
Unleashed my soul just to feel your touch
釋放我的靈魂只為感受妳的指尖

I'm a daydreamer in the moonlight
我是月光之下的日夢者
A passion out of sight
無人矚目的熱愛
I'm a daydreamer in the shadows
我是陰影之中的日夢者
I'm your dream tonight
我是妳今夜的夢

I wish this dream would last forever
我希望這場夢永無止盡
I wish it all would come true
我希望這一切能成真
I'm the only one who could change it all
我是那個能改變一切的唯一
But I'm just a daydreamer
但我只是個空想者

Daydreamer
獨自一人做著白日夢

I'm a daydreamer in the moonlight
我是沐浴月光的日夢者
A passion out of sight
無人矚目的熱愛
I'm a daydreamer in the shadows
我是藏於陰影的日夢者
I'm your dream tonight
就算只是角落裡的無名配角...

沒有留言:

張貼留言