2014年3月18日 星期二

David Bowie - Space Oddity(歌詞翻譯)


Ground control to major Tom
地面中心呼叫湯姆少校
Ground control to major Tom
地面中心呼叫湯姆少校
Take your protein pills and put your helmet on
帶上你的藥片,帶上你的頭盔
(Ten) Ground control (Nine) to major Tom (Eight)
地面中心呼叫湯姆少校
(Seven, six) Commencing countdown (Five), engines on (Four)
倒數計時開始,引擎啟動
(Three, two) Check ignition (One) and may gods (Blastoff) love be with you
最後檢查,願上帝與你同在

This is ground control to major Tom, you've really made the grade
地面中心呼叫湯姆少校,你真的成了件大事
And the papers want to know whose shirts you wear
報紙想知道你穿了哪隊的襯衫
Now it's time to leave the capsule if you dare
是時候離開太空艙了,如果可以的話

This is major Tom to ground control, I'm stepping through the door
湯姆少校呼叫地面中心,我正要踏出艙門
And I'm floating in a most peculiar way
我正用最奇特的方式漂浮著
And the stars look very different today
而且今天的星星看起來很不一樣
Here am I sitting in a tin can far above the world
我坐在一個錫罐上,離世界好遠好遠
Planet Earth is blue and there's nothing I can do
地球藍藍的,而我無事可做

Though I'm past one hundred thousand miles, I'm feeling very still
雖然我穿越了十萬英里,卻感到如此平靜
And I think my spaceship knows which way to go
我想我的太空船知道它該往哪去
Tell my wife I love her very much, she knows
告訴我老婆我很愛她,她知道的
Ground control to major Tom, your circuits dead, there's something wrong
地面中心呼叫湯姆少校,你的電路壞了,出了點問題
Can you hear me, major Tom?
聽得到嗎,湯姆少校?
Can you hear me, major Tom?
聽得到嗎,湯姆少校?
Can you hear me, major Tom?
聽得到嗎,湯姆少校?
Can you...
你能...
Here am I sitting in my tin can far above the Moon
我坐在我的錫罐上,離月球好遠好遠
Planet Earth is blue and there's nothing I can do
地球藍藍的,而我無事可做

沒有留言:

張貼留言