2015年11月14日 星期六

Bowling For Soup - Me With No You(歌詞翻譯)

I'm not lost, I just haven't found everything I need
我不是迷失,只是還沒找到我要的一切
I'm not torn, I'm just getting it together
我沒被摧殘,只是需要點時間
I'm not broken, don't ya mind the pieces of me
我沒心碎,請別介意我的碎片
You see scattered on the ground
妳看到那些散落一地的東西
I swear, I'll turn this all around
我發誓,我會改變這一切


I'm not home, but I'm sitting here in my room
我不在家,但我坐在我房間裡
I'm a photograph in need of a zoom
我是張失焦的照片
I feel far away, I can't make out the face
感覺我離得好遠,無法辨識自己的臉
It's all blurred since you went away
當你離去時一切都變得模糊不清

When you took your keys out, you took a little piece of me
當妳帶走鑰匙離去,妳也帶走了我的一小部分

I'm a circle incomplete
我是殘缺不全的圓
I'm a heart that barely beats
我是勉強跳動的心臟
All the memories stay forever like tattoos
所有記憶像刺青一樣永遠留存
I'm a star without a sky
我是失去天空的星星
I'm hello with no goodbye
我是沒有道別的問候
I'm the the dreams we had that never will come true
我是我們有過卻不會成真的夢想
That's me with no you
那就是沒有妳的我

I'm a mark, I'm a martyr, I'm a victim, I'm a jerk
我是汙點,我是烈士,我是難民,我是混蛋
I'm an engine that just doesn't seem to start
我是顆發不動的引擎
I'm a kingdom with no king, I'm a king without a crown
我是沒有國王的王國,我是沒有王冠的國王
So I fall down on my knees and I pray nobody sees
我跪倒在地並祈禱沒人看見

You got my attention, now please come back to me(Come back to me)
我明白妳有多重要了,拜託快回到我身邊

I'm a circle incomplete
我是殘缺不全的圓
I'm a heart that barely beats
我是勉強跳動的心臟
All the memories stay forever like tattoos
所有記憶像刺青一樣永遠留存
I'm a star without a sky
我是失去天空的星星
I'm hello with no goodbye
我是沒有道別的問候
I'm the the dreams we had that never will come true
我是我們有過卻不會成真的夢想
That's me with no you
那就是沒有妳的我

Can't find the words to fit the melody
找不到能填上這旋律的話語
But I swear that I could sing it - when you were here with me
但我發誓我能唱出它 ─ 只要妳在身邊
I'm all over the place, on a scale of 1 to 10
我就能補滿這地方,無論它有多大
I'm a sea (that's me)
就像海洋(那就是我)

I'm not lost I just haven't found everything I need
我不是迷失,只是還沒找到我要的一切
I'm not torn I'm just getting it together
我沒被摧殘,只是需要點時間

I'm a circle incomplete
我是殘缺不全的圓
I'm a heart that barely beats
我是勉強跳動的心臟
All the memories stay forever like tattoos
所有記憶像刺青一樣永遠留存
I'm a star without a sky
我是失去天空的星星
I'm hello with no goodbye
我是沒有道別的問候
I'm the the dreams we had that never will come true
我是我們有過卻不會成真的夢想
That's me with no you
那就是沒有妳的我
That's me with no you
那就是沒有妳的我
That's me with no you
那就是沒有妳的我

沒有留言:

張貼留言