2016年10月24日 星期一

Eternal Tears Of Sorrow - The Last One For Life(歌詞翻譯)



I hear the silent whispers,
我聽見無聲的耳語
Darkness still upon me,
黑暗仍盤踞在我上方
All those empty words
所有那些空洞話語
from the buried heart
從那顆死寂之心爬出
I don't know where fear ends
我不知該從哪恐懼終末
and where hate begins,
也不知該從哪厭惡起始
It's all the same to me,
兩者看來似乎都一樣
Life is falling apart
生命早已支離破碎
Hand in hand...side by side
手牽著手...肩併著肩
I walk with fate in the night
我與命運一同走在夜裡
The red fluid of life is flowing right along my arms,
生命的紅漿在我的雙臂淌流
I feel the sweet blade diving deep inside,
我感受到甜美的刀刃在深處劃開
This moment I've been waiting for so long a time,
這個時刻我已等待太久
when I know the last cut will be for my life
當我知道最後一刀將至
I've looked through the eyes of pain
我望進疼痛的雙眼
and seen the smile of death
看見死亡露出微笑
I've wandered in the shadows of my fears
我迷失於我的恐懼的陰影之中
The feathers of a white dove
白鴿的羽毛
were stained by darkened tears
被黑暗淚水沾染
The final tune is soon to be played
最終的曲調馬上來到
Hand in hand...side by side
手牽著手...肩併著肩
I walk with death in the night
我與死亡一同走在夜裡

沒有留言:

張貼留言