2016年10月24日 星期一

Miracle Of Sound - Joker's Song(歌詞翻譯)



Grinning down through the gates 
歡笑著躍過大門
Watch the night suffocate 
當夜晚扼殺太陽
All the light as it smothers the sun 
欣賞所有燈火熄滅
I can tell by the moon 
透過月光我知道
You'll be joining me soon 
你馬上就要來加入我
As a guest in my fortress of fun! 
成為我歡樂城堡的貴賓
And I can't wait to see you 
我等不及見你啦
And once again free you 
並再次解放你
Released from your humourless air 
從你那毫無幽默的空氣之中
Someday I will replace 
有天
That big frown on your face 
我會用微笑和煞氣眩光
With a smile and a murderous glare 
取代你臉上大大的皺眉
We are two of a kind 
我們是一體兩面
Violent, unsound of mind 
暴力又心智不健全
You're the yin to my yang, can't you see? 
你是陰對上我的陽,你看不出來嗎?
And if I were to leave 
如果我要離開
You would grumble and grieve 
你會抱怨和悲傷
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失
I'm just trying to show you 
我只是試著讓你知道
Just how well I know you 
我是多麼了解你
I understand just how you feel 
我完全明白你的感受
Threw your reason away 
把你的理由全扔開
'Cause you had one bad day 
因為你有糟糕的一天
And your mind let go of the wheel 
而你的心智脫了軌
Still we're fated to battle 
我們仍然注定要戰鬥
You pout and I prattle 
你噘起嘴,而我喋喋不休
Don't you ever tire of this game? 
難道你不曾厭倦這場遊戲?
But you'll not make it end 
但你不會讓它結束
'Cause I'm your only friend 
因為我是你唯一的朋友
We are opposites but we're the same 
我們對立卻又相同
We are two of a kind 
我們是一體兩面
Violent, unsound of mind 
暴力又心智不健全
You're the yin to my yang, can't you see? 
你是陰對上我的陽,你看不出來嗎?
And if I were to leave 
如果我要離開
You would grumble and grieve 
你會抱怨和悲傷
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失
We have so many wonderful stories 
我們擁有這麼多完美的故事
I have studied the mind of this bat 
我研究了這頭蝙蝠的心智
A hero with no praise or glory 
一個英雄,沒有表揚或榮耀
Just his cape and his cave and his... 
只有它的斗篷和洞穴,還有他的...
MEOW!!! AAHHHAHAHAHOOOOHOHOHHAHAH! 
喵!
We are two of a kind 
我們是一體兩面
Violent, unsound of mind 
暴力又心智不健全
You're the yin to my yang, can't you see? 
你是陰對上我的陽,你看不出來嗎?
And if I were to leave 
如果我要離開
You would grumble and grieve 
你會抱怨和悲傷
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
You'd be lost (You'd be lost) 
你會迷失
Face it, Bats... 
面對事實吧,蝙蝠...
You'd be lost without me! 
沒了我你會迷失

沒有留言:

張貼留言