2016年10月24日 星期一

Soundgarden - Black Hole Sun(歌詞翻譯)


In my eyes
在我的眼裡
Indisposed
厭惡的
In disguise
偽裝的
As no one knows
就像沒人知道
Hides the face
藏起臉孔
Lies the snake
對蛇說謊
And the sun
還有太陽
In my disgrace
在我恥辱中
Boiling heat
沸騰加熱
Summer stench
夏天惡臭
'Neath the black
黑色之下
The sky looks dead
天空看來死了
Call my name
呼喚我的名字
Through the cream
透過奶油
And I'll hear you
我就會聽見你
Scream again
再次尖叫
Black hole sun
黑洞太陽
Won't you come
你不來嗎?
And wash away the rain?
把雨水沖刷而去
Black hole sun
黑洞太陽
Won't you come?
你不來嗎?
Won't you come?
你不來嗎?
Stuttering
結巴
Cold and damp
寒冷和潮濕
Steal the warm wind
偷走了暖風
Tired friend
讓朋友疲倦
Times are gone
時間已經過去
For honest men
對誠實之人來說
And sometimes
而有時
Far too long
太久了
For snakes
對蛇來說
In my shoes
穿著我的鞋
A walking sleep
行走的睡眠
And my youth
而我的青春
I pray to keep
我祈禱可以保留
Heaven send
願上天保佑
Hell away
地獄遠離
No one sings
無人歌唱
Like you anymore
像你一樣
Hang my head
抬起我的頭
Drown my fear
嚥下我的恐懼
'Til you all just disappear
直到你們全都消失

沒有留言:

張貼留言