2015年10月15日 星期四

Amorphis - Silent Waters(歌詞翻譯)


A day's light told me of my son's fate
一道日光向我揭示了我兒子的命運
the sun showed the way, grim and severe
太陽照耀出嚴峻凜冽的道路
pulled under the raging waters, my child
我的孩子,被洶湧海水無情拉扯
sank in the drowning currents, my son
我的兒子,沉沒在溺流之中

My strength is not enough, my powers failed me
我不夠強壯,我的權力也讓我失望
I need the heavens help, I ask for thunder's force
我需要天堂的幫助,我向天祈求雷霆的力量
I plead for you oh lightning, forge an iron tool
噢,閃電啊,我懇求你,打造一件鐵器
a magic rake of dragging, a river for my son
一把帶著魔力的拖耙,一條賜於我兒子的河流

God of fire bring your light
火神請帶來你的光亮
forger of sun help me now
太陽的鍛工請幫助我
guardian of the shore will sleep in your warmth
海岸的守護者會在你們的暖意之中沉睡
lull the folk of cold water
請安撫那些冷水下的遺民
banish the serpents of the dark
請驅逐那些黑暗裡的毒蛇
to the river let me go and fetch my son away
讓我去那條河裡帶回我的兒子

A rake made of iron from the Gods of skies
天空神靈為我打造了一把鐵耙
the spirit of bright days sent me the sun
白晝的精靈為我送來太陽
cold troops of Tuoni can not stand in my way
托尼(Tuoni)的冰冷軍隊無法阻擋我的路
untouched I shall walk by the river of the night
我們將再次在夜晚的河邊漫步
my child
我的孩子
my son
我的兒子

沒有留言:

張貼留言