2015年10月28日 星期三

Rage - Into the Light(歌詞翻譯)


When my time to die has come I want no regrets
當我死期將近,我想走得沒有遺憾
So I better use the days I have
所以我想好好珍惜我的日子
Then I take a look around, there is so much pain
我看了看四周,才發現痛苦滿溢世界
People run in circles and create their prison
人們繞著圈子奔跑,建著自己的監獄
Day will turn to night, the devil by your side
白天化作黑夜,惡魔在你身邊
Steals the dreams away.
偷走你的美夢
Leave me be, cause
別管我吧,因為

I step into the light
我走向光明
And forever it will be alright
一切總會好轉
I step into the light
我走向光明
Death and life are walking side by side
生與死只是一體兩面

Everyone is overwhelmed by their fear for life
每個人都被對生活的恐懼壓得無法喘息
Stuck inside a rat race of desires
囚困在慾望的奔波勞苦中
Looking for security that they’ll never find
找尋著永遠找不到的安全
The only certain thing in life is death, my dear
親愛的,生命唯一必然只有死亡

Day will turn to night, the devil by your side
白天化作黑夜,惡魔近在身旁
Steals the dreams away.
偷走你的美夢
Leave me be, cause
別擔心我,因為

I step into the light
我走向光明
And forever it will be alright
一切總會好轉
I step into the light
我走向光明
Death and life are walking side by side
生與死只是一體兩面

沒有留言:

張貼留言