2015年10月16日 星期五

The Rasmus - Last Waltz(歌詞翻譯)


Make me blind
讓我目盲
Cover my eyes
蓋住我雙眼
You can do what you want
妳能為所欲為
I'm paralyzed by the perfect mood
我被完美的心情麻痺
When we're dancing with blindfolds on
當我們蒙著眼罩跳舞
You make it easy to love you and hate you
妳讓愛妳與恨妳都如此容易

I can't explain it, I feel insecure
我無法解釋,我感到不安
Say it simple: "You die just to live again."
簡單說出:"妳死去只為再活一次"
You say we're waiting for the waltz
妳說,我們正等著華爾滋

Another you and me
另一個妳和我
Another revolutionary heavenly romance
另一段革命性的歡愉浪漫
Waiting for the last waltz
等待最後一曲華爾滋
And so it seems
而就此看來
We won't find the solution
我們不會找到解決方法
Confusion leads the dance
困惑領著舞步
We're waiting for the last waltz
我們等著最後一曲華爾滋

Praise the wine
讚頌美酒
So divine
如此神聖
And it stings like a rose
而它如玫瑰帶刺
Allow the night to flow inside
允諾黑夜流入
Open the window and let the wind blow
打開窗戶任風吹進
Highlight of the night is the unhappy ending
夜的高潮是那悲傷結局
You keep refusing to answer my calls
妳不願回應我的呼喚
Drop the bending and stop the pretending
停止屈從,脫下偽裝
You say get ready for the last waltz
妳說,準備開始最後一曲華爾滋

Another you and me
另一個妳和我
Another revolutionary heavenly romance
另一段革命性的歡愉浪漫
Waiting for the last waltz
等待最後一曲華爾滋
And so it seems
而就此看來
We won't find the solution
我們不會找到解決方法
Confusion leads the dance
困惑領著舞步
We're waiting for the last waltz
我們等著最後一曲華爾滋

I belive that no one in this world has the answers for me
我相信這世界沒有人有我要的答案
But still I hope that someone has heard
但我仍期盼有人能聽見

Ohhh you and me
妳和我
Another revolutionary heavenly romance
另一段革命性的歡愉浪漫
等待最後一曲華爾滋
And so it seems
而就此看來
We won't find the solution
我們不會找到解決方法
Confusion leads the dance
困惑領著舞步
We're waiting for the last waltz
我們等著最後一曲華爾滋

沒有留言:

張貼留言