2013年12月26日 星期四

In Flames - Trigger(歌詞翻譯)

In Flames - Trigger
來自瑞典哥德堡的旋死金先驅兼巨頭In Flames(烈焰邪神)!旋律死亡金屬中,我的最愛非這團莫屬!優美又熱血的旋律配上主唱精神病患般的唱腔,絕!配!
值得一提的是,這首歌的MV,跟另一旋死金團Soilwork(撒旦之作)〈Rejection Role〉的MV是互相輝映的,內容就是兩團互看對方不順眼,
跑到對方的場子等著尋仇,難怪我後來聽Soilwork的時候,覺得那光頭很眼熟XDD

Is it dark or is it bright?
哪個叫光明,哪個又是黑暗?
What's the latest on the screen?
最後映入我眼簾的又是甚麼鬼?
Please tell me my name
行行好,提醒我一下我的名字是?
I haven't checked it today
我今天還沒確認它勒

I am running from something, I don’t know
我在逃離,某個未知的東東
I am searching for something, which way to go?
我在找尋,某種意義,哪條才是我該走的路?
I am trying to separate what’s real
我正試著,分辨出何謂真實
I'm running in a wheel
我沒命地拔腿狂奔

From green to red our days pass by
我們逝去的青蔥歲月浸染成一片霧紅
Waiting for a sign to tell us why
等待著解答一切的徵兆
Are we dancing all alone?
我們是否終將獨舞?
Collect some stars to shine for you
為你摘下繁星,讓它們為你閃耀
And start today there are only a few
雖然那是如此微弱,但今天只是開始
The sign of times my friend
這是時代丟出的徵兆啊,朋友

Avoid infinity
記得躲開那些永無止盡的約束
Are you for real?
你是要玩真的吧?

Just scratch the surface
只管劃破表面吧
And you will find
你會找出
Something to blame for a long lost time
該承擔這亙古失落的羔羊

From green to red our days pass by
我們逝去的青蔥歲月浸染成一片霧紅
Waiting for a sign to tell us why
等待著解答一切的徵兆
Are we dancing all alone?
我們是否終將獨舞?
Collect some stars to shine for you
為你摘下繁星,讓它們為你閃耀
And start today there are only a few
雖然那是如此微弱,但今天只是開始
The sign of times my friend
時代在徵召啊,我的朋友

Just scratch the surface
只管劃破表面吧
And you will find
你會找出
Something to blame for a long lost time
承擔這亙古失落的羔羊

From green to red our days pass by
我們逝去的青蔥歲月浸染成一片霧紅
Waiting for a sign to tell us why
等待著解答一切的徵兆
Are we dancing all alone?
我們是否終將獨舞?
Collect some stars to shine for you
為你摘下繁星,讓它們為你閃耀
And start today there are only a few
雖然那是如此微弱,但今天只是開始
The sign of times my friend
時代在呼喚我們啊,我的朋友

From green to red our days pass by
我們逝去的青蔥歲月浸染成一片霧紅
Waiting for a sign to tell us why
等待著解答一切的徵兆
Are we dancing all alone?
我們是否終將獨舞?
Collect some stars to shine for you
為你摘下繁星,讓它們為你閃耀
And start today there are only a few
雖然那是如此微弱,但今天只是開始

From green to red our days pass by
我們逝去的青蔥歲月浸染成一片霧紅
Waiting for a sign to tell us why
等待著解答一切的徵兆

Collect some stars to shine for you
為你摘下繁星,讓它們為你閃耀
Start today there are only a few
雖然那是如此微弱,但今天只是個開始

沒有留言:

張貼留言