2013年12月25日 星期三

Iron Maiden - Dance of Death(歌詞翻譯)


Iron Maiden - Dance of Death
這團真的還需要介紹嗎?Iron Maiden!來自英國的重金屬超級天團鐵媽啊!!!
現在團員都已經是大叔了,不過依舊精力十足啊:目
一首經典名曲Dance of Death!話說他們的名曲真的太多啦,Fear of the Dark、The Trooper、Run to the Hills、Hallowed Be Thy Name、The Number Of The Beast、2 Minutes to Midnight......COVER超級多,致敬專輯、致敬樂團也是,甚至還自己擁有一台747客機戴著他們的團體巡迴演出,總之,就是一個傳奇樂團的風範啦XD

Let me tell you a story to chill the bones
讓我告訴你一個令人寒到骨子裡的故事吧
About a thing that I saw
這是我親身經歷的怪事
One night wondering in the everglades
一個夜晚,我在沼澤裡遊蕩
I had one drink but no more
想再喝它個一口,瓶裡卻一滴不剩

I was rambling, enjoying the bright moonlight
我漫步著,享受著明亮的月光
Gazing up at the stars
就這樣抬頭凝望著眾星
Not aware of a presence so near to me
竟沒意識到某種存在就近在咫尺
Watching my every move
窺看著我的一舉一動

Feeling scared and I fell to my knees
我嚇得跌坐在地
As something rushed me from the trees
某種東西從樹上直衝向我
Took me to an unholy place
把我帶向那不潔之地
And that is where I fell from grace
在那地方,我不受恩典庇護

Then they summoned me over to join in with them
接著,那些東西召喚我加入它們
To the dance of the dead
加入那場亡者之舞
Into the circle of fire I followed them
跟著它們進入那業火的圓裡
Into the middle I was led
進入那該由我引領的中心

As if time had stopped still I was numb with fear
時間彷彿停止一般,我嚇得動彈不得
But still I wanted to go
但我仍渴望著前進
And the blaze of the fire did no hurt upon me
當我走入那焦炭裡時
As I walked onto the coals
熾火的焰傷不了我

Then I felt I was in a trance
接著我感到一陣呆滯
And my spirit was lifted from me
我的精神也被奪去
And if only someone had the chance
如果某人有那一絲機會
To witness what happened to me
見證了我身上所發生的一切

Had I danced had I pranced had I sung with them
我是否跟著起舞了?我是否跟著又蹦又跳?我是否與它們一同歌唱?
All had death in their eyes
在它們眼中只有死亡
Lifeless figures they were undead all of them
它們全是毫無生氣的不死形體
They had ascended from hell
它們從地獄攀爬而上

As I danced with the dead
當我與死者共舞
My free spirit was laughing and howling down at me
我失控的靈魂嘲笑著我、對著我吼叫
Below my undead body
在我不死身軀之下
Just danced the circle of dead
跳著死亡的圓圈

Until the time came to reunite us both
直到時間斷去的兩端再次結合
My spirit came back down to me
我的靈魂回到自己體內
I didn't know if I was alive or dead
我不知道我是否活著,還是我已加入了死者的行列
As the others all joined in with me
當它們全加入了這場舞時

By luck then a skirmish started
幸運地,一場混亂開始
And took the attention away from me
把注意力從我身上引去
When they took their gaze from me
當它們將它們的凝視從我身上剝離
Was the moment that I fled
就是我逃離的一刻

I ran like hell faster than the wind
我拼命地跑得比風還快
But behind I did not glance
我沒有回頭
One thing that I did not dare
我不敢回頭
Was to look just straight ahead
只能往前不斷跑下去

When you know that your time has come around 當
你知道你的時間將到
You know you'll be prepared for it
你知道你得為它做準備
Say your last goodbyes to everyone
向每個人說出最後一次到別
Drink and say a prayer for it
喝下最後那口酒並為之祈禱

When you're lying in your sleep, when you're lying in your bed
當你躺在床上,當你沉沉睡去
And you wake from your dreams to go dancing with the dead
當你從夢中醒來,當你與死者共舞
When you're lying in your sleep, when you're lying in your bed
當你躺在床上,當你沉沉睡去
And you wake from your dreams to go dancing with the dead
當你從夢中醒來,當你與死者共舞

To this day I guess I'll never know
直到今天,我猜我遠永不會知道
Just why they let me go
為什麼它們會讓我離開
But I'll never go dancing no more
但我從此不再跳舞
'Till I dance with the dead
直到最後一場亡者之舞

沒有留言:

張貼留言